Η αρχαιολογία ποτέ δεν εισήχθη επίσημα ως ανεξάρτητο διδακτικό αντικείμενο στα διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα. Τις τελευταίες δεκαετίες όμως, η σταδιακή εκτίμηση της αξίας της στην εκπαιδευτική πράξη οδήγησε σε εναλλακτικές μορφές προσέγγισης και διδασκαλίας. Με βάση τον σχετικό προβληματισμό που αναπτύσσεται διεθνώς, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε, τον Οκτώβριο του 1998, ένα πειραματικό πρόγραμμα Αρχαιολογίας για τους μαθητές της Ε΄τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ασβεστοχωρίου, του νομού Θεσσαλονίκης. Δραστηριοποιήθηκαν οι ίδιοι οι μαθητές δουλεύοντας ως αρχαιολόγοι – ερευνητές και βιώνοντας όλα τα στάδια της αρχαιολογικής εργασίας: έρευνα και εντοπισμό αρχαιολογικών θέσεων, ανασκαφή, συντήρηση και μελέτη, παρουσίαση στο κοινό μέσω μιας μουσειακής έκθεσης. Κύριοι στόχοι του πειραματικού αυτού προγράμματος ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές μερικά από τα βασικά στοιχεία που συγκροτούν την ιστορία, την εξέλιξη και τη μεθοδολογία της επιστήμης της Αρχαιολογίας, να εκτιμήσουν τη συμβολή της αρχαιολογικής επιστήμης στην κατανόηση του τρόπου ζωής των ανθρώπων στο πέρασμα των αιώνων και να συνειδητοποιήσουν ότι η Αρχαιολογία ασχολείται με τα ίχνη που άφησαν αληθινοί άνθρωποι, σαν και αυτούς, στο παρελθόν.
Από την αρχαιολογική ανασκαφή στο μουσείο της τάξης: Ένα πειραματικό πρόγραμμα εισαγωγής της Αρχαιολογίας στο δημοτικό σχολείο
11 Ιούλ 2011
από tsSLAueP
- A
- A
- A