«Διαγώνιες ρωγμές στις γωνίες των υαλοπινάκων που αποτελούν το δάπεδο του προθαλάμου της αίθουσας του Παρθενώνα» στο Νέο Μουσείο Ακροπόλεως έχουν διαπιστώσει οκτώ έλληνες αρχιτέκτονες αλλά και ταλάντωση του εν λόγω δαπέδου από τα βήματα των επισκεπτών. Ως εκ τούτου κατέθεσαν αναφορά στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Αθηνών ζητώντας να επέμβει για «να διορθωθούν όλες οι κατασκευαστικές αστοχίες και να καταλογισθούν ευθύνες στους εμπλεκόμενους φορείς». Πρόκειται ασφαλώς για την πολλοστή αναφορά η οποία για πολλούς και διαφορετικούς λόγους έχει υποβληθεί σχετικά με το μουσείο από την αναγγελία ακόμη της ανέγερσής του. Στο παρά πέντε των εγκαινίων, που ορίστηκαν για τις 20 Ιουνίου, με μουσειολογική μελέτη η οποία έφθασε προς έγκριση στο Συμβούλιο Μουσείων του υπουργείου Πολιτισμού μόλις προ ολίγων ημερών και αφού κατά το μεγαλύτερο μέρος της έχει ήδη υλοποιηθεί (προκαλώντας την αντίδραση των μελών του), νέα εμπλοκή εμφανίζεται. «Το γεγονός ότι οι ρωγμές αυτές είναι επαναλαμβανόμενες και συστηματικές καθιστά αυταπόδεικτο το ότι δεν πρόκειται για τυχαίο γεγονός αλλά για κατασκευαστική αστοχία» υποστηρίζουν οι αρχιτέκτονες Έρρικα Βασιλά, Ουρανία Γαζέπη, Μιχάλης Γρηγορίου, Αντώνιος Μαούνης, Μυρτώ Μυριαλή, Μαρία Παπασυμεών, Χρυσούλα Σαχανά, Αναστάσιος Σουγιούλ, οι οποίοι πάντως βασίστηκαν σε προσωπική παρατήρηση. Όσο για την ταλάντωση του δαπέδου επιμένουν πως όταν βηματίζουν πολλά άτομα ταυτόχρονα είναι τόσο έντονη ώστε σε συνδυασμό με το μεγάλο βάθος, που είναι ορατό κάτω από τα πόδια των επισκεπτών, τους «δημιουργείται αίσθημα ανασφάλειας, ενδεχομένως μάλιστα ίλιγγος και πανικός».
Ανεξαρτήτως της εξέλιξης αυτής της υπόθεσης, όμως, παραμένουν πάντα οι ενστάσεις ή διαφορετικές απόψεις, όπως επιεικέστερα θα μπορούσε να ειπωθεί, σχετικά με τη μουσειολογική μελέτη του χώρου. Παρ΄ ότι όμως η φιλοσοφία της έκθεσης και τα επί μέρους στοιχεία της τέθηκαν υπό σοβαρή αμφισβήτηση κατά τη συζήτησή της στο Συμβούλιο Μουσείων, ουδεμία αλλαγή προβλέπεται. Ο βασικότερος λόγος, φυσικά, είναι το τετελεσμένον του πράγματος καθώς απομένουν μόνο οι λεπτομέρειες για την ολοκλήρωση της έκθεσης. Αλλά ούτε η επιτροπή, η οποία εκπόνησε τη μελέτη υπό τον πρόεδρο του Οργανισμού Ανέγερσης Νέου Μουσείου Ακροπόλεως, Δημήτρη Παντερμαλή , φάνηκε διατεθειμένη για τροποποιήσεις. Άλλωστε μερικά στοιχεία δεν αλλάζουν. Όπως, επί παραδείγματι, το τεράστιο ύψος της αίθουσας με τα γλυπτά της Αρχαϊκής εποχής αλλά και με το «δάσος των κιόνων», όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, συνέπεια των οποίων είναι η «εξαφάνιση» των αρχαίων. Ο φωτισμός των εκθεμάτων όμως ο οποίος θεωρήθηκε πλημμελής ενδεχομένως μπορεί να ενισχυθεί. Η επιλογή εκμαγείων στη θέση των γλυπτών που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο- μια αναμφίβολα αμήχανη λύση- μπορεί να βελτιωθεί. Το ίδιο ενδεχομένως και η υπό μεγάλη αμφισβήτηση τοποθέτηση της ζωφόρου του Παρθενώνα στο ύψος του βλέμματος του επισκέπτη ενώ η θέση της ήταν ψηλά επάνω στον ναό. Ο χρόνος που απομένει είναι όντως λίγος, για το Νέο Μουσείο Ακροπόλεως όμως- το οποίο αναμένεται με παγκόσμιο ενδιαφέρον αλλά από κάποιους και με ακονισμένα μαχαίρια- το όφελος θα είναι μεγάλο.

Πηγή: Το Βήμα, Μ.Θερμού, 22/2/09