Η κατοικία του Τζον Κράξτον στην Κρήτη, μάρτυρας των άρρηκτων δεσμών που είχε αναπτύξει ο σημαντικός Βρετανός ζωγράφος με την Ελλάδα, χαρακτηρίστηκε ομόφωνα μνημείο από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων.
Νέα στοιχεία από τα αρχεία του Λόρδου Έλγιν, ο τρόπος που τεμαχίστηκε η ζωφόρος του Παρθενώνα, τα αρχιτεκτονικά μέλη που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο και τα προβλήματα αντικατάστασής τους ήταν μερικά από τα θέματα που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο.
Το ζήτημα αυτό αποτελεί αντικείμενο αντιπαράθεσης του δήμου καθώς και των φορέων της περιοχής με την αρχαιολογική υπηρεσία και το υπουργείο Πολιτισμού.
Με το Μουσείο αυτό το ΠΙΟΠ ολοκληρώνει το Δίκτυο των θεματικών του Μουσείων, ένα σημαντικό έργο για τον πολιτισμό, τον τουρισμό και την περιφέρεια, με διεθνή αναγνώριση.
Λίγες μέρες πριν από τις 3 Οκτωβρίου, ημέρα επετείου της θεμελίωσης του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, οι κάτοικοι και οι ταξιδιώτες της πόλης θα έχουν την ευκαιρία να χαρούν μια ιδιαίτερη έκθεση.
Οι εικόνες του τμήματος του τείχους που έχει στρωθεί με τσιμέντο προκάλεσαν έντονη κριτική, και πολλοί είναι αυτοί που διαμαρτύρονται, υποστηρίζοντας ότι καταστράφηκε η ιστορική αξία του μνημείου.
Η ανάδειξη του σπηλαίου έδωσε στους επισκέπτες τη δυνατότητα να γνωρίσουν μια από τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις της Εποχής του Λίθου στον ελλαδικό χώρο.
Ενώ οι επιστήμονες έχουν συμπεράνει ότι οι σκύλοι προέρχονται από την εξημέρωση των λύκων, μεγάλο μυστήριο εξακολουθεί να καλύπτει την εξημέρωση και την ιστορία των γατών.
Μέσα από φωτογραφίες, έγγραφα και χάρτες, αποτυπώνεται η διπλή εμπειρία της υποδοχής των προσφύγων του 1922: από τη μία στην Αττική και από την άλλη στην ευρύτερη περιοχή του Αγρινίου.
«Πρόκειται για έναν οικισμό ο οποίος κατοικείται για 2.000 χρόνια, ο οποίος κατά περιόδους συρρικνώνεται ή και μετακινείται ελάχιστα» αναφέρει η αρχαιολόγος Μαρία Βαϊοπούλου.
Κατάγονται από τους ίδιους πληθυσμούς της Αφρικής, που εγκατέλειψαν τη «μαύρη ήπειρο» πριν από περίπου 72.000 χρόνια για να εξαπλωθούν σε όλη την Ευρώπη και στην Ασία.
Το αρχαίο και άκρως εύθραυστο εβραϊκό χειρόγραφο του Εΐν-Γκεντί χρονολογείται από τον 3ο ή 4ο αιώνα μ.Χ. και, όπως αποδείχθηκε, περιέχει το παλαιότερο αντίγραφο του Βιβλίου του Λευϊτικού της Παλαιάς Διαθήκης.
Διαβαίνοντας το κατώφλι του, νιώθεις ότι γυρνάς πίσω στο χρόνο και «βουτάς» στις σελίδες της ελληνικής Επανάστασης του 1821, με πρωταγωνίστρια την καπετάνισσα που δόθηκε ολοκληρωτικά στον αγώνα.
Η έκθεση διαρθρώνεται σε 19 θεματικές ενότητες, μέσα από τις οποίες προβάλλεται η πρόοδος της αρχαίας ελληνικής επιστήμης και τεχνολογίας σε διάφορα επιστημονικά πεδία.
«Διωγμοί: παλιές και νέες ιστορίες» είναι ο τίτλος της σπονδυλωτής δράσης του ΥΠΠΟΑ που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα και τον Πειραιά, στο πλαίσιο του φετινού εορτασμού.
Η έκθεση, την οποία επιμελήθηκε ο Κωνσταντίνος Σπ. Στάικος, παρουσιάζει τις ελληνικές εκδόσεις που τυπώθηκαν από τον Άλδο Μανούτιο στη διάρκεια της ζωής του.
Εκδήλωση με τίτλο «Εικόνα του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου με σκηνές του βίου του στο Μουσείο Ζακύνθου. Ένα αριστούργημα περιμένει τα χαμένα του κομμάτια», θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Ζακύνθου.
Μέσα από την έκθεση γίνεται αισθητή η στενή σχέση της ρωσικής θρησκευτικής τέχνης με τη βυζαντινή παράδοση, αλλά συγχρόνως γίνονται αντιληπτά τα σημεία διαφοροποίησης από τις βυζαντινές ρίζες και αναδεικνύεται ο μοναδικός χαρακτήρας της.
Στο πλαίσιο του εορτασμού η είσοδος στα Μουσεία Θηβών, Σχηματαρίου, Χαιρώνειας, στην Αρχαιολογική Συλλογή Διστόμου και στον Αρχαιολογικό Χώρο Ορχομενού θα είναι ελεύθερη.