Ο κύκλος σεμιναρίων που διοργανώνει το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης σε συνεργασία με την Βρετανική Σχολή Αθηνών επιχειρεί να αναδείξει τις κοινές συνιστώσες των δυο πεδίων και να διερευνήσει πώς το ένα μπορεί να επηρεάσει το άλλο.
Οι ομιλητές θα παρουσιάσουν με εύληπτο τρόπο πτυχές της σύνθετης σκέψης του Αριστοτέλη, ενώ η είσοδος για τις εκδηλώσεις στον αρχαιολογικό χώρο του Λυκείου (οδός Ρηγίλλης) θα είναι ελεύθερη.
Τα έργα που έρχονται από την Κρατική Πινακοθήκη Τρετιακόφ είναι αντιπροσωπευτικά των τάσεων και των εργαστηρίων της Ρωσικής θρησκευτικής ζωγραφικής από το δεύτερο μισό του 15ου αιώνα έως τον 19ο αιώνα.
Από το 1985 έως το 1989 ο Κωνσταντίνος Πίττας ταξίδεψε στη Δυτική και Ανατολική Ευρώπη φωτογραφίζοντας σκηνές δρόμου και από τις δυο πλευρές του Τείχους.
Ν. Κυπαρίσση-Αποστολίκα: «Με τη δημιουργία του Κέντρου Τεκμηρίωσης και Εκπαίδευσης Σπηλαίου Θεόπετρας μπορεί κανείς να δει σχεδόν όλα τα ευρήματα των ανασκαφών και να μπει στο πνεύμα της προϊστορίας».
Στη διάρκεια της Συνάντησης θα προβληθούν 103 ταινίες από 17 χώρες (Ελλάδα, Αυστραλία, Αίγυπτος, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Εσθονία, ΗΠΑ, Ιράν, Ιταλία, Ισπανία, Κύπρος, Λετονία, Σερβία, Σλοβακία και Τουρκία).
«Έπειτα από τόσα χρόνια, δεν τολμούσαμε καν να προσδοκούμε πιθανή επιστροφή τους», δήλωσε με ικανοποίηση ο διευθυντής του Μουσείου Βαν Γκογκ, Άξελ Ρίγκερ, που μετέβη στη Νάπολη.
Οι ειδικοί διαθέτουν σήμερα πληροφορίες για το αρχαιολογικό ύφασμα που δίνουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα όχι μόνο για την υφαντική αλλά και για τις αρχαίες κοινωνίες γενικότερα.
Τη λήξη της ανασκαφικής περιόδου του 2016 της αρχαιολογικής αποστολής του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, στη θέση Πραστιό-Μεσόροτσος στην επαρχία Πάφου, ανακοίνωσε το Τμήμα Αρχαιοτήτων Κύπρου.
Το σεμινάριο έχει ως στόχο την εκμάθηση, την περαιτέρω μελέτη και εντρύφηση στην οθωμανική γλώσσα και τις ιστορικές πηγές (έντυπες, χειρόγραφες, επιγραφικές, νομισματικές) της οθωμανικής περιόδου.
Τι αφηγούνται τα 184 έργα από τις συλλογές της μόνιμης έκθεσης και τις αποθήκες του ΕΑΜ, τα έξι δάνεια από το Επιγραφικό και το Μουσείο Ακροπόλεως, αλλά και οι «εκπλήξεις» που πλαισιώνουν τις «Οδύσσειες»;
Πρόκειται για έργα που ζωγράφισε ο Θεόφιλος για το συλλέκτη έργων τέχνης Στρατή Ελευθεριάδη-Teriade, μετά τη γνωριμία τους στα τέλη της δεκαετίας του 1920 στη Μυτιλήνη.
Από τα νέα δεδομένα της υποβρύχιας έρευνας προκύπτει ότι μεγάλο μέρος των λιμενικών εγκαταστάσεων που εξασφάλιζαν την προστασία του νησιού, καθώς και μεγάλο τμήμα σημαντικών κτηρίων δεν ήταν μέχρι σήμερα γνωστά.
Ο διάσημος Βούλγαρος φωτογράφος Alexander Nishkov αποτυπώνει με το φακό του επτά ιστορικά μνημεία και δύο τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους που περιλαμβάνονται στον κατάλογο της UNESCO.