Οι δημοπρασίες έργων του Χίτλερ προκαλούν συχνά αντιπαράθεση στη Γερμανία, όπου η αναγνώριση των ναζιστικών εγκλημάτων είναι βασικό κομμάτι της εθνικής ταυτότητας.

Συλλέκτες, γενικότερα ξένοι, είναι έτοιμοι να ξοδέψουν μεγάλα χρηματικά ποσά για να αποκτήσουν ένα έργο του δικτάτορα ή άλλων αξιωματούχων των Ναζί, και οι δημοπρασίες γίνονται τακτικά στη Γερμανία. Ωστόσο κυκλοφορούν και πολλά πλαστά έργα ή αμφίβολης γνησιότητας.

Σύμφωνα με ειδικούς, είναι δύσκολο να διαπιστωθεί η γνησιότητα των πινάκων του Χίτλερ λόγω της έλλειψης ενός ακριβούς καταλόγου τους, αλλά και της μετριότητας των έργων του δικτάτορα που είχε αποτύχει στις εισαγωγικές εξετάσεις της Ακαδημίας Τεχνών της Βιέννης.

Εντούτοις «υπάρχει μια μακρά παράδοση γι’ αυτό το εμπόριο προσήλωσης στον ναζισμό», εξηγεί ο Στέφαν Κλίνγκεν, του κεντρικού Ινστιτούτου Ιστορίας της Τέχνης του Μονάχου. «Κάθε φορά, γίνεται θόρυβος στα μέσα ενημέρωσης γύρω από αυτό και οι τιμές ανεβαίνουν πράγματι συνεχώς. Είναι κάτι που με εκνευρίζει προσωπικά».

Το Σάββατο, πέντε πίνακες που αποδίδονται στον Χίτλερ δεν βρήκαν αγοραστή στην επίμαχη δημοπρασία τους στη Νυρεμβέργη, η οποία σημαδεύτηκε πριν καν αρχίσει από την κατάσχεση πολλών έργων λόγω της αμφίβολης γνησιότητάς τους.

Οι πίνακες που απεικονίζουν βουκολικά τοπία και βγήκαν στο σφυρί από τον οίκο Weidler θα μπορούν να «διατεθούν αργότερα» σε δημοπρασία, διευκρίνισε ο οίκος που αρνείται οποιαδήποτε παρατυπία και υπογράμμισε ότι συνεργάζεται με την αστυνομία και την εισαγγελία.

26 έργα που περιλαμβάνονταν στον κατάλογο του οίκου δημοπρασιών κατασχέθηκαν από τις αρχές, καθώς και 37 άλλα έργα, λόγω αμφιβολιών για την αυθεντικότητά τους, παρότι έφεραν την υπογραφή «A.H.» ή «A. Hitler». Ο οίκος Weidler διαβεβαίωσε ότι το γεγονός πως διενεργείται έλεγχος στα 63 έργα που έχει στα χέρια της η αστυνομία «δεν σημαίνει αυτομάτως ότι αυτά είναι πλαστά».