Το έργο, που έρχεται να συνεχίσει τις συστηματικές παρεμβάσεις των τελευταίων ετών, αποσκοπεί στην αναβάθμιση της εικόνας και της λειτουργικότητας του αρχαιολογικού χώρου.
Σύμφωνα με την πρώτη του κτητορική επιγραφή που βρίσκεται εντοιχισμένη στη δυτική πλευρά του τζαμιού, χτίστηκε στις αρχές του 17ου αιώνα και συγκεκριμένα το 1620.
Καλύπτουν ένα ευρύ χρονολογικό φάσμα από την Τελική Νεολιθική έως την Ύστερη Ελληνιστική περίοδο και αποτελούν αντιπροσωπευτικά δείγματα της γλυπτικής, της μεταλλοτεχνίας και της κεραμικής.
Aκουαρέλες, σχέδια, φωτογραφίες, προσωπικά έγγραφα από το αρχείο του, που μας αποκαλύπτουν μια πιο ιδιωτική πτυχή της ζωής και του έργου του, παρουσιάζονται για πρώτη φορά.
Δύο διαφορετικές ομάδες πολιτισμού που άφησαν το συγκλονιστικό αποτύπωμά τους στην πολιτιστική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης συναντώνται για πρώτη φορά κάτω από την ίδια στέγη.
Η προστασία και η ανάδειξη της βιοποικιλότητας σε αρχαιολογικούς χώρους της χώρας, σε άμεση συνάρτηση με την πολιτιστική τους κληρονομιά, αποτελεί το αντικείμενο της νέας Προγραμματικής Σύμβασης Πολιτισμικής Ανάπτυξης.
Η πρώτη πλήρης μελέτη 1.759 αργυρών και χάλκινων νομισμάτων που εκδόθηκαν από τους βασιλείς του Ιδαλίου (161 νομίσματα) και του Κιτίου (1.598 νομίσματα).
Το Πωλητήριο του Μουσείου Μπενάκη παρουσιάζει την έκθεση «Από Μελάνι σε Μετάξι» της Νικομάχης Καρακωστάνογλου και της πρωτοβουλίας Art Rug Projects της Ηλέκτρας Σουτζόγλου.
Φέτος, για πρώτη φορά εργαστήριο με θέμα: «Τα κυκλαδικά ειδώλια στον κόσμο της ρομποτικής και της τεχνολογίας. Ένα εργαστήριο STEAM στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης».