Το νέο εκπαιδευτικό κιτ «Κυνήγι Θησαυρού στο Μουσείο», μια καινοτόμο δράση για παιδιά της Ε’ και Στ’ τάξης Δημοτικού, παρουσίασε το Υπουργείο Πολιτισμού στο Μουσείο Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού. Η πρωτοβουλία υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και την Περιφέρεια Αττικής, με στόχο την ενίσχυση της επαφής των μαθητών με τον ελληνικό πολιτισμό.

Το κιτ έχει σχεδιαστεί ειδικά για παιδιά της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στοχεύει στην ενεργή συμμετοχή τους στη μουσειακή εμπειρία, ενισχύοντας τη βιωματική τους σύνδεση με τη νεότερη ελληνική πολιτιστική κληρονομιά. Αποτελείται από έντεκα θεματικούς φακέλους, που αντιστοιχούν στις εκθεσιακές ενότητες και την αυλή του Μουσείου, και καλύπτουν θεματικές όπως η παραδοσιακή ενδυμασία, η κατοικία, η διατροφή, η εργασία, η θρησκευτική ζωή και η ψυχαγωγία των Ελλήνων των νεότερων χρόνων.

Το υλικό περιλαμβάνει 47 δραστηριότητες και 35 έξυπνους γρίφους, που ενεργοποιούν την παρατήρηση, τη φαντασία, τη μνήμη, τη συνθετική σκέψη και την αισθητική έκφραση των παιδιών, ενώ ενσωματώνει δέκα βίντεο από τη μόνιμη έκθεση σε μορφή QR code. Συνοδεύεται από φωτογραφίες, επεξηγηματικά κείμενα και εικονογραφήσεις και παρουσιάζεται με καλαίσθητο, εργονομικό σχεδιασμό, σε φάκελο με ιμάντα που διευκολύνει την περιήγηση στον εκθεσιακό χώρο.

Οι πρώτοι μαθητές και μαθήτριες που παρέλαβαν το εκπαιδευτικό υλικό και ξεναγήθηκαν στους χώρους του Μουσείου Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού ήταν από το 74ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών «Βασίλειος Καμπάνης», το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς «Γεώργιος Δροσίνης» και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Παιανίας.

Το ΜΝΕΠ ιδρύθηκε το 1918 και από τον Δεκέμβριο του 2023 λειτουργεί στη νέα του στέγη στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, στο Μοναστηράκι. Το μουσειακό συγκρότημα αναπτύσσεται σε δέκα ανακαινισμένα κτήρια και διασώζει μια μοναδική γειτονιά της πόλης με αρχιτεκτονική κληρονομιά από τον 18ο έως τον 20ό αιώνα. Η μόνιμη έκθεση, με περισσότερα από 3.000 αντικείμενα, αναδεικνύει πτυχές του νεότερου ελληνικού πολιτισμού μέσα από την υλική και άυλη πολιτιστική κληρονομιά.