Miguel Fernández Belmonte, Η τέχνη του Δημήτρη Περδικίδη (1922-1989), έκδ. Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, Αθήνα 2022, 310 σελ. ISBN: 978-618-5509-08-8

Το καλλιτεχνικό έργο του Δημήτρη Περδικίδη (1922-1989) εξελίχθηκε ανάμεσα στην Ελλάδα και την Ισπανία σε μια περίοδο συνεχών αναταραχών, συμβιώνοντας με τη δικτατορία του στρατηγού Φράνκο και τη δημοκρατική μεταπολίτευση στην Ισπανία και με τον εμφύλιο πόλεμο, την πολιτική αστάθεια και τη δικτατορία των Συνταγματαρχών στην Ελλάδα.  Η τέχνη του διαμορφώθηκε μακριά από τα μεγάλα κέντρα, αλλά –όπως επανειλημμένα τόνισαν οι σύγχρονοί του– ήταν προικισμένη με μια δική της προσωπικότητα και ποιότητα η οποία αναγνωρίστηκε με βραβεία και συμμετοχές σε διεθνείς εκδηλώσεις.

Η παρούσα έκδοση εξετάζει ζητήματα που αφορούν την ιστορία, τον πολιτισμό και την καλλιτεχνική παραγωγή της Ισπανίας και της Ελλάδας στον 20ό αιώνα και αναλύει τη θέση της ζωγραφικής παραγωγής του Δημήτρη Περδικίδη και το πλαίσιο υποδοχής της σε σχέση με τα έργα άλλων καλλιτεχνών, με την τεχνοκριτική και με τους θεσμούς της τέχνης.

Ο Miguel Fernández Belmonte (1983) είναι πτυχιούχος Ιστορίας της Τέχνης από το Πανεπιστήμιο Κομπλουτένσε της Μαδρίτης με μεταπτυχιακό Μουσειολογίας από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο οποίο παρουσίασε τη διδακτορική διατριβή του το 2016.

Έχει ασχοληθεί με την έρευνα της ελληνικής και διεθνούς τέχνης του 20ού αι. μέσα από άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, συγγραφή καταλόγων, διαλέξεις, συμμετοχές σε συνέδρια και επιμέλειες εκθέσεων. Έχει πραγματοποιήσει μεταδιδακτορική έρευνα με θέμα τη συγκριτική μελέτη της σύγχρονης ελληνικής και της ισπανικής τέχνης στην ευρωπαϊκή τους διάσταση.

Έχει διδάξει μαθήματα Ιστορίας της Τέχνης και Μουσειολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Κατέχει επαγγελματική εμπειρία σε μουσεία της Ισπανίας (Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο), της Ιταλίας (Μουσεία των Ville Medicee) και της Ελλάδας (Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού).

Είναι μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Ιστορικών της Τέχνης και της Ισπανικής Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών.