Τα «ελληνικά τέρατα» δεν είναι τόσο κακά όσο φαίνονται, απάντησαν με χιούμορ στους Ευρωπαίους, οι ταλαντούχοι Θεσσαλονικείς γραφίστες της ομάδας «Beetroot», όταν πριν λίγους μήνες στην έκθεσή τους στο Βερολίνο, εξαπέλυαν «παρεξηγημένα» τέρατα της ελληνικής μυθολογίας, με διττό χαρακτήρα, τόσο ως θύτες όσο και ως θύματα.

Η εικαστική τους εγκατάσταση, είχε τρισδιάστατα γλυπτά του Κύκλωπα, του Μινώταυρου, τις Στυμφαλίδες Όρνιθες, αλλά και ψηφιακά, «αόρατα» τέρατα, που εμφανίζονται, συμπληρώνονται ή αποκτούν ζωή, μέσα από «έξυπνες» ηλεκτρονικές συσκευές.

Το έργο των Beetroot, «Greek Monsters», με το οποίο το 2011, κέρδισαν την υψηλότερη διάκριση στον χώρο του επικοινωνιακού ντιζάιν, διεθνώς, (στα «Red Dot Design Awards»), καταφθάνει 26 Απριλίου, στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς, μετά από περιοδεία σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις.

Να σημειωθεί ακόμη ότι η προβολή του ντοκιμαντέρ της, «ΣΜΥΡΝΗ: Η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης (1900-1922)» της Μαρίας Ηλιού, λόγω μεγάλης ζήτησης, παρατείνεται και μετά τη λήξη της ομότιτλης έκθεσης, στο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη της Πειραιώς ( έως τα τέλη Απριλίου). Επίσης, έως τα τέλη του μηνός, θα προβάλλεται το δεύτερο ντοκιμαντέρ της σκηνοθέτιδας, «Διωγμός και ανταλλαγή των πληθυσμών (Τουρκία- Ελλάδα: 1922-1924)» από την τρέχουσα, ομότιτλη έκθεση.

Στις μελλοντικές εκθέσεις (25/4), στο Μπενάκη της Πειραιώς, τέλος, προγραμματίζεται και η φωτογραφική έκθεση του Γ. Βαρθολομαίου «Λαύριο. Τα σκηνικά μιας παράστασης», με τα εσωτερικά των βιομηχανικών χώρων των μεταλλείων του Λαυρίου, όπως έχουν διατηρηθεί από το 1987, όταν ο φακός κατέγραψε με εικαστικό τρόπο, την ατμόσφαιρα ενός από-βιομηχανοποιημένου χώρου που αποπνέει ακόμα την εμβληματική, για τη Λαυρεωτική, μεταλλευτική δραστηριότητα που κάποτε είχε ακμάσει.

 

Και στις 26 Απριλίου, στο Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης, η Τυνήσια τραγουδίστρια Λάμια Μπεντίουι, που ζει και εργάζεται στην Ελλάδα εδώ και είκοσι χρόνια, θα ερμηνεύσει θρησκευτικά λαϊκά τραγούδια των Αράβων, σε μια ιδιαίτερη μουσική βραδιά με τίτλο «Ικεσία», υπό τους ήχους του νέυ και κρουστών, όπως αρμόζει στην παράδοση αυτής της θρησκευτικής μουσικής.