Μία έκθεση φωτογραφίας με έργα της Λίζης Καλλιγά για τη μεταφορά εκθεμάτων από το παλαιό στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης διοργανώνεται στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης από τις 24 Απριλίου έως τις 6 Ιουνίου.
Τυπωμένες αναμνήσεις, παγωμένες στο χρόνο, οι τελευταίες στιγμές στο παλιό «σπίτι», οι στιγμές της «μετοικήσεως», αποχωρισμοί και καλωσορίσματα.
Σώματα «εκκρεμή», «σαβανωμένες θεότητες», οι γνωστές Κόρες, δεσπόζουν στις φωτογραφίες της Λίζης Καλλιγά. Πρόκειται για εικόνες από τη μεταφορά εκθεμάτων από το παλαιό, στο νέο μουσείο της Ακρόπολης.
Η έκθεση «Λίζη Καλλιγά. Μετοίκησις» διοργανώνεται στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του ΚΜΣΤ από 24 Απριλίου μέχρι 6 Ιουνίου, στο πλαίσιο του αφιερώματος σε σύγχρονες γυναίκες εικαστικούς.
Την επιμέλεια της έκθεσης –που εντάσσεται στη φετινή Photobiennale-21η Διεθνής Φωτογραφική Συνάντηση που διοργανώνει το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης- συνυπογράφουν η διευθύντρια του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, Συραγώ Τσιάρα και η ιστορικός τέχνης, Χριστίνα Πετρηνού.
Οι επισκέπτες της έκθεσης θα έχουν την ευκαιρία να δουν 25 φωτογραφίες μεγάλου μεγέθους από το παλαιό μουσείο της Ακρόπολης.
Η φωτογράφηση άρχισε λίγο πριν την προετοιμασία για τη μεταφορά των εκθεμάτων του στο νέο μουσείο της Ακρόπολης (2007). Η φωτογράφος είχε την ευκαιρία να περιδιαβεί και να απαθανατίσει το χώρο που για χρόνια προσέφερε στέγη στα μοναδικά έργα της αρχαίας γλυπτικής του Ιερού Βράχου. Ο φακός της εστιάζει κυρίως στα ίδια τα γλυπτά, τυλιγμένα μέσα σε λευκά υφάσματα, έτοιμα για μεταφορά.
Επιλέγει ολόσωμες απόψεις ή ορισμένα μέλη τους, ενώ σπανιότερα απαθανατίζει μία συνάθροιση αγαλμάτων. Το πραγματολογικό πλαίσιο της σκηνής γίνεται έμμεσα αντιληπτό: μία λεπτομέρεια αριθμημένου κιβωτίου ή βάθρου, τα υλικά συσκευασίας, γυμνά μέλη δίπλα σε ενδεδυμένα και το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα στους τοίχους αποτελούν οπτικά ερεθίσματα.

Πηγή: in.gr, Newsroom ΔΟΛ, 22/4/10