Διεθνής ομάδα επιστημόνων με επικεφαλής βιολόγους από το UCLA υποστήριξαν πρόσφατα ότι ο σκύλος ως είδος πρωτοεμφανίστηκε στη Μ. Ανατολή. Η έρευνα ξεκίνησε με την αποδοχή ότι ως είδος ο σκύλος αποτελεί εξέλιξη του άγριου γκρίζου λύκου. Έτσι, η ομάδα πραγματοποίησε γενετική ανάλυση σε γονιδίωμα από 900 σύγχρονους σκύλους που ανήκαν σε 85 ράτσες, για να προχωρήσει αργότερα σε σύγκριση των αποτελεσμάτων με ανάλογο γονιδίωμα από 200 περίπου γκρίζους λύκους που προέρχονταν από όλον τον κόσμο (Β. Αμερική, Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ανατολική Ασία). Η εξέταση έγινε με βάση μια νέα τεχνική μοριακής γενετικής γνωστή ως SNP (Single Nucleotide Polymorphism), που επέτρεψε την ανάλυση 48.000 γενετικών αποτυπωμάτων σε κάθε δείγμα γονιδιώματος. Η λεπτομερής αυτή σύγκριση έδειξε ότι οι περισσότεροι σκύλοι παρουσίαζαν γενετική ομοιότητα με τους γκρίζους λύκους της Μέσης Ανατολής, αν και δεν είναι δυνατόν να δοθούν ακριβέστεροι γεωγραφικοί προσδιορισμοί αναφορικά με τις τρεις περιοχές απ’ όπου προέρχονταν τα δείγματα (Ιράν, Σαουδική Αραβία ή Ισραήλ). Σε μικρότερο βαθμό υπάρχει συγγένεια με λύκους της Ευρώπης, ενώ ελάχιστη κρίνεται η σχέση με τα ασιατικά είδη.

Το αποτέλεσμα, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, φαίνεται να ικανοποιεί τους επιστήμονες, καθώς δείχνει να ταιριάζει με τα αρχαιολογικά τεκμήρια που συστήνουν ότι η Μέση Ανατολή ήταν η γεωγραφική περιοχή όπου συντελέστηκε η Νεολιθική Επανάσταση – η εξημέρωση ζώων και φυτών, η εφαρμογή της καλλιέργειας και η μόνιμη εγκατάσταση. « Είναι η ίδια περιοχή απ’ όπου προέρχονται οι οικιακές γάτες και όπου πρωτοαναπτύχθηκε η γεωργία» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Robert Wayne, καθηγητής οικολογίας και εξελικτικής βιολογίας στο UCLA, και κύριος συγγραφέας του άρθρου του Nature.

Πηγή: Science Daily, 18/03/10