Φωτογραφική έκθεση, υπό τον τίτλο «Χορός και Αρχαιότητες», αφιερωμένη σε μία από τις διασημότερες Ελληνίδες φωτογράφους των δεκαετιών 1920-1930, στην Έλλη Σουγιουλτζόγλου-Σεραϊδάρη, γνωστή ως Nelly’s από την αγγλική υπογραφή της, διοργανώνεται στη Βουλγαρική Εθνική Ακαδημία, στη Σόφια.

Τα εγκαίνια της έκθεσης, που τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ελλάδος στη Σόφια και διοργανώνεται σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη και την Εθνική Ακαδημία Τέχνης της Βουλγαρίας, θα πραγματοποιηθούν στις 19 Μαρτίου.

Η Έλλη Σουγιουλτζόγλου-Σεραϊδάρη (1899-1998) είναι μία από τις πιο σημαντικές Ελληνίδες φωτογράφους όλων των εποχών και στη διάρκεια του μεσοπολέμου έγινε μία από τις πιο διάσημες γυναίκες φωτογράφους.

Στην έκθεση στη Σόφια θα παρουσιαστούν 60 έργα, επιλεγμένα από το πλούσιο αρχείο της, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου φυλάσσεται στο Μουσείο Μπενάκη από το 1985.

«Η τέχνη της Nelly’s που αποτελεί ένα πολύτιμο κομμάτι του ελληνικού πολιτισμού είναι σε θέση να ταξιδέψει για μία ακόμη φορά έξω από τα σύνορα της χώρας και να προκαλέσει το θαυμασμό των επισκεπτών» ανέφερε η Γεωργία Ισμυρίδου από το τμήμα Φωτογραφικού Αρχείου του Μουσείου Μπενάκη.

Η Έλλη Σουγιουλτζόγλου-Σεραϊδάρη γεννήθηκε το 1899 στο Αϊδίνι της Μικράς Ασίας. Σπούδασε στη Δρέσδη της Γερμανίας, όπου είχε δασκάλους τους Hugo Erfurth και Franz Fiedler. Το 1924 εγκαταστάθηκε στην Αθήνα όπου άνοιξε το δικό της φωτογραφικό στούντιο. Αρχικά ασχολήθηκε με τη φωτογράφιση πορτρέτων και κλασικών μνημείων σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού.

Το 1927 κάλεσε τη μπαλαρίνα Μόνα Πάεβα (Mona Paeva), πρώτη μπαλαρίνα της Opera Comique και τη φωτογράφισε γυμνή και ημίγυμνη στο στούντιο και στην Ακρόπολη. Φωτογράφισε τις Δελφικές γιορτές του Άγγελου Σικελιανού και της γυναίκας του Εύας Πάλμερ το 1927. Στο ξέσπασμα του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου βρισκόταν στις ΗΠΑ, όπου έμεινε αναγκαστικά σχεδόν 27 χρόνια από το 1939 μέχρι το 1966. Το 1966, επιστρέφοντας στην Ελλάδα, έμεινε με τον σύζυγό της Άγγελο Σεραϊδάρη στη Νέα Σμύρνη, διαμορφώνοντας το διαμέρισμά της σε φωτογραφικό μουσείο και αποσύρθηκε από την επαγγελματική φωτογραφία.