Την απόφασή τους να συνεχίσουν τις προσπάθειες για τον χαρακτηρισμό του κινηματογράφου ΑΣΤΡΟΝ, στη Λεωφόρο Κηφισίας 37, ως διατηρητέου μνημείου ανακοίνωσαν η MOnuMENTA και ο Πολιτιστικός-Περιβαλλοντικός Σύλλογος Κέντρου Αμπελοκήπων.

Ο κινηματογράφος ΑΣΤΡΟΝ ήταν ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων του ΥΠΠΟΤ την Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011, το οποίο αποφάσισε κατά του χαρακτηρισμού του κτιρίου.

Ο χειμερινός κινηματογράφος ΑΣΤΡΟΝ κτίστηκε το 1957 σε σχέδια του αρχιτέκτονα Σόλωνα Κυδωνιάτη και είναι από τα λίγα κτίρια που κτίστηκαν με αποκλειστική χρήση κινηματοθεάτρου. Ήταν υπερπολυτελής, 1.300 θέσεων, και τα μορφολογικά χαρακτηριστικά του ήταν επηρεασμένα από το αρ ντεκό. Ο κεκλιμένος εξώστης τον έκανε να ξεχωρίζει. Η λειτουργία του σταμάτησε το 2008.

Η εισήγηση της Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων, υπέρ του χαρακτηρισμού, μιλά για την αρχιτεκτονική αξία του κτιρίου και κυρίως για την ιστορική του αξία και τη μεγάλη σημασία του ως τοπόσημου των Αμπελοκήπων. Επίσης επισημαίνει ότι είναι ένα από τα τελευταία αυτοτελή κτίρια χειμερινών κινηματογράφων της Αθήνας.

Ωστόσο τα χαρακτηριστικά αυτά δεν ελήφθησαν υπόψη στην εισήγηση της Διεύθυνσης Νεώτερης και Σύγχρονης Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς, η οποία έκρινε ότι το κτίριο δεν αξίζει να κηρυχθεί διατηρητέο μνημείο, αφού έχει αλλοιωθεί το αρχικό σχέδιο, είναι ανενεργός ο κινηματογράφος και υπάρχουν στην περιοχή πολλοί κινηματογράφοι.

Ο Πολιτιστικός-Περιβαλλοντικός Σύλλογος Κέντρου Αμπελοκήπων και η MOnuMENTA τάχθηκαν υπέρ της κήρυξης και της πολιτιστικής χρήσης του τονίζοντας τη μεγάλη του σημασία για τους κατοίκους, την περιοχή, την ιστορία του κινηματογράφου, την αρχιτεκτονική και πολεοδομική του αξία. Η πρόταση του Συλλόγου είναι ο κινηματογράφος να γίνει δημοτική κινηματογραφική αίθουσα, χώρος πολιτισμού και κοινωνικών εκδηλώσεων. Μαζί με τον γειτονικό θερινό κινηματογράφο ΕΛΛΗΝΙΣ, ο οποίος έχει ήδη χαρακτηριστεί διατηρητέος, μπορούν να αποτελέσουν ένα ενιαίο πολεοδομικό σύνολο πολιτισμού και αναψυχής σε μια ήδη πυκνοκατοικημένη περιοχή.

Σημαντική ήταν επίσης η παρουσία εκπροσώπου της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, η οποία κατέθεσε το ενδιαφέρον για την απόκτηση του κινηματογράφου.