«Είναι ο συνδυασμός τεχνολογίας αιχμής, social media, επικοινωνιακών δυνατοτήτων και επιστήμης που καθιστά το νέο μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα της έκθεσης “Fundgeschichten” του LWL-Museum für Archäologie τόσο ξεχωριστό», είπε ο διευθυντής του μουσείου Δρ Mühlenbrock κατά την πρόσφατη παρουσίαση του προγράμματος “ArchäoLOGIN” στο Herne της Γερμανίας. Η έκθεση με τίτλο «Ιστορίες ευρημάτων» παρουσιάζει τα πιο εντυπωσιακά αρχαιολογικά ευρήματα των τελευταίων πέντε χρόνων στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, ξεκίνησε τον Απρίλιο και θα διαρκέσει ως τις 20 Νοεμβρίου του 2011.

Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού οι μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου γίνονται bloggers και έχουν τη δυνατότητα να μοιραστούν την εμπειρία της επίσκεψής τους στην έκθεση δημοσιεύοντάς την στο Διαδίκτυο. Για να το κάνουν αυτό έχουν στη διάθεσή τους iPads δεύτερης γενιάς. Με αυτά ανά χείρας, οι μαθητές χωρίζονται σε μικρές ομάδες στις διάφορες ενότητες της έκθεσης, διερευνούν με επιστημονική περιέργεια μεμονωμένα αντικείμενα ή και θεματικά πεδία και καταγράφουν τα συμπεράσματά τους με τη βοήθεια του τεχνολογικού «εξοπλισμού» τους άμεσα, είτε γραπτά είτε με βίντεο είτε σε απεικονίσεις – σε όλα αυτά τους καθοδηγεί ειδικευμένο προσωπικό. Οι μαθητές επιλέγουν αν θα πάρουν το ρόλο ενός ρεπόρτερ, ενός ερευνητή ή ενός ταξιδιώτη. Στο τέλος, προκύπτει ένα ολοκληρωμένο σχόλιο της έκθεσης, που φυσικά αξίζει να αναρτηθεί στο ArchäoLOGIN-SchülerBlog.

Ενόσω βρίσκονται ακόμη στο μουσείο, οι μαθητές μπορούν να αναρτήσουν την αναφορά τους στο Διαδίκτυο. Η δημοσίευση των κειμένων έχει σκοπό να λειτουργήσει ως κίνητρο για τους μαθητές, ώστε να δουλέψουν με συγκεκριμένο στόχο και έχοντας επίγνωση ότι αυτό που θα σχολιάσουν απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό. Παράλληλα, η εμπειρία αυτή συμβάλλει στο να αναπτύξουν οι μαθητές μια πιο κριτική στάση απέναντι στις πληροφορίες που δημοσιεύονται στο Διαδίκτυο. «Με το νέο αυτό πρόγραμμα, θέλαμε αφενός να ξυπνήσουμε το ενδιαφέρον και τη χαρά της προσωπικής έρευνας και ανακάλυψης και αφετέρου να παρουσιάσουμε έναν διαφορετικό, εναλλακτικό και υπεύθυνο τρόπο χρήσης των νέων μέσων», λέει ο διευθυντής του Μουσείου.

Η ιδέα του προγράμματος ανήκει στον μουσειοπαιδαγωγό Michael Lagers, ενώ η τεχνική υλοποίησή του έγινε δυνατή χάρη στη χορηγία της Herner Sparkasse.