«Μυθολογία» είναι ο τίτλος του ηµερολογίου της Pirelli. Το υπογράφει ο διάσηµος σχεδιαστής µόδας Καρλ Λάγκερφελντ και είναι εµπνευσµένο από τους Έλληνες ήρωες και θεούς.
Ο Λάγκερφελντ µελέτησε τα άλλα ηµερολόγια. Το δικό του, είπε, θα είχε ένα µήνυµα, αυτό της διαχρονικής οµορφιάς και της νιότης. Και κλείνοντας το µάτι χαµογέλασε: «Είµαι ο Όµηρος της εικόνας… Κάνω µε τη φωτογραφική µου µηχανή ό,τι έκανε ο Όµηρος µε την πένα του, παρ’ ότι γνωρίζουµε ότι προφανώς δεν χρησιµοποίησε πένα». Η Ιλιάδα του Οµήρου –είπε– ήταν από τα αγαπηµένα του αναγνώσµατα όταν ήταν παιδί. ∆εκαέξι βαθµούς κάτω από το µηδέν είχε χτες στη Μόσχα, ο ρωσικός χειµώνας όµως δεν εµπόδισε να αποκαλυφθούν τα γυµνά του ηµερολογίου της Pirelli. Μοντέλα, κόσµος της µόδας και των media, πολιτικοί, ήταν καλεσµένοι στο Θέατρο Στανισλάφσκι. Η επιλογή της Μόσχας, µια καινούργια µεγάλη αγορά, κάθε άλλο παρά τυχαία.

Αυτήν τη φορά, το ηµερολόγιο δεν έχει ούτε παραλίες ούτε πισίνες –αν αυτό φαντάζεται κανείς για τα σέξι κορίτσια των θρυλικών ηµερολογίων. ΟΛάγκερφελντ φωτογράφισε τα µοντέλα στο στούντιό του στο Παρίσι, σαν θεούς της ελληνικής µυθολογίας. Από τη φωτογράφηση προέκυψαν 36 ασπρόµαυρες εικόνες µοντέλων, δεκαπέντε κοριτσιών και πέντε αγοριών. Πέρα από τα µοντέλα, µία σταρ, η Τζούλιαν Μουρ, φωτογραφήθηκε ως Ήρα, όχι όµως γυµνή ή τόπλες.
Στην αίθουσα της παρουσίασης κυριαρχούσε η φωτογραφία του µοντέλου Μπατίστ Τζιαµπικόνι ως Έλληνα θεού. ∆εν φορούσε τίποτε παρά ένα ασηµένιο κέλυφος στο επίµαχο σηµείο. Το µοντέλο από τη Μασσαλία είναι από τα αγαπηµένα του σχεδιαστή και θεωρείται πολύ δηµοφιλές στον γκέι κόσµο.
Η Ολλανδέζα Λάρα Στόουν είναι η Αφροδίτη της Pirelli, ο Αµερικανός Τζέικ Ντέιβις ένας ακόµη από τους θεούς. «Οι ηθοποιοί και τα µοντέλα ζωντανεύουν τους ήρωες µε µια νέα άποψη για το ωραίο», είπε ο Λάγκερφελντ.

Το 1964 άρχισε ο µύθος του ηµερολογίου της Pirelli. Ο φωτογράφος Ρόµπερτ Φρίµαν (που ακολουθούσε τους Beatles σε περιοδείες τους) φωτογράφισε µοντέλα στην Κυανή Ακτή. Οι σέξι εικόνες δεν πέρασαν απαρατήρητες.
Το 1974 η κρίση την αγοράτου πετρελαίου χτύπησε και το ηµερολόγιο, αλλά το1984 επέστρεψε δυναµικά και µε ονόµατα όπως των Χερµπ Ριτς και Ρίτσαρντ Αβεντον. Στον δρόµο στον οποίο τα ελαστικά γράφουν την ιστορία τους µε τέχνη…

Πηγή: Τα Νέα, Μ. Μαρκουλή, 2/12/10