Ένα θησαυρό ενδέχεται να «έκρυβε» στο υπόγειό του το Πανεπιστήμιο του Γέιλ, καθώς ο πίνακας «Η εκπαίδευση της Παρθένου» που βρέθηκε εκεί ίσως αποτελεί αυθεντικό έργο του Ντιέγκο Βελάσκεθ.
Σε περίπτωση που η πατρότητα του έργου επιβεβαιωθεί, τότε θα πρόκειται για το δεύτερο άγνωστο αυθεντικό έργο του «πατέρα» της ισπανικής σχολής που αποκαλύπτεται σε λιγότερο από έναν χρόνο. Το πρώτο -το «Πορτρέτο άνδρα»- είχε εντοπιστεί στη διάρκεια συντήρησης, τον Σεπτέµβριο, στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης.
Η ταυτοποίηση του πίνακα θα δώσει, δε, πληροφορίες για την πρώιµη φάση του Βελάσκεθ, καθώς χρονολογείται γύρω στο 1617. Σύμφωνα με τα Νέα, «κλειδί» για την απόδοση του έργου στον Βελάσκεθ είναι η σύγκρισή του µε άλλα έργα του, όπως «Η προσκύνηση των Μάγων» και το «Δείπνο στους Εµµαούς».
Ο πίνακας, που απεικονίζει µια σκηνή που δεν είναι γνωστή από τη Βίβλο (την Παρθένο ανάµεσα στους αγίους Ιωακείµ και Άννα ενώ στο βάθος διακρίνεται ένας άγγελος) έχει υποστεί φθορές, ενώ 25 εκατοστά από το άνω µέρος του έχουν καταστραφεί.
Ο επιμελητής του Μουσείου του Σαν Ντιέγκο Τζον Μαρκιάρι πιστεύει πως έφθασε στην Αµερική το 1925 µε τα πλοία της εταιρείας του Τάουνσεντ, που δραστηριοποιούνταν εµπορικά στη Μεσόγειο. Στα αρχεία του Γέιλ καταγράφεται πως οι Χένρι και Ρέιναµ Τάουνσεντ δώρισαν στο Πανεπιστήµιο του Γέιλ «δύο ελαιογραφίες σε καµβά µε κορνίζα, ισπανικές, στο στιλ του Μουρίγιο, µε θρησκευτικό θέµα» και δεν αποκλείεται το ένα από αυτά το επίµαχο.
Για πρώτη φορά δε, ο πίνακας φωτογραφήθηκε το 1946. Η συζήτηση για την αυθεντικότητά του εκτιµάται πως θα διαρκέσει επί µακρόν, ενώ µε ενδιαφέρον αναµένεται η θέση που θα πάρει το Μουσείο Πράδο.

Πηγή: in.gr, 2/7/2010 (Newsroom ΔΟΛ)