Ο Παρθενώνας κατά κύριο λόγο και ακολούθως οι Καρυάτιδες, ο Ερμής του Πραξιτέλη, η Αφροδίτη της Μήλου, η Νίκη της Σαμοθράκης, τα λιοντάρια της Δήλου, αλλά και οι κίονες των αρχαίων ναών, συγκεντρώνουν ως πλέον ευανάγνωστα και επώνυμα σύμβολα τις προτιμήσεις διεθνώς.
Έτσι, ο Παρθενώνας έγινε τασάκι, κανατάκι, φρουτιέρα, ταγάρι και ταξίδεψε στα πέρατα του κόσμου μεταφέροντας μια εικόνα εν πολλοίς πλαστή. Με τον Ερμή- σαπούνι έχουν μεγαλώσει γενιές Ελλήνων, η Αφροδίτη υπήρξε το σήμα κατατεθέν για γυναικεία καλλωπιστικά προϊόντα- ως και στηθόδεσμο φόρεσε ενώ η αδρότητα των αρχαίων κιόνων έχει εκτιμηθεί ιδιαίτερα από εταιρείες τονωτικών ή αλκοολούχων ποτών.
Παράλληλα η Ακρόπολη, το Σούνιο και γενικώς κάθε γνωστός αρχαιολογικός χώρος ζητούνται μανιωδώς για διαφημιστικούς λόγους, ακόμη και αν δεν υπάρχει καμία σχέση με το προβαλλόμενο προϊόν, όπως στην περίπτωση του ναού του Ποσειδώνα, ο περίβολος του οποίου ζητήθηκε για έκθεση αυτοκινήτων.

Πηγή: Το Βήμα, 2/3/10