Και ενώ όλος ο αρχαιολογικός κόσμος ασχολείται με τον Tutankhamun, μια άλλη υπόθεση προϊστορικού DNA προβληματίζει γενετιστές και εθνολόγους στη Δανία. Ο λόγος για τα ανθρωπολογικά κατάλοιπα ενός άνδρα, που εντοπίστηκαν στη Γροιλανδία και χρονολογούνται 4000 χρόνια πριν από την εποχή μας, καθώς εκείνα δίνουν πληροφορίες για μια άγνωστη προϊστορική μετανάστευση ασιατών προς την αμερικανική ήπειρο. Το γονιδίωμα του άνδρα, όπως ανασυντίθεται από κατάλοιπα του τριχωτού της κεφαλής του, δείχνει ότι οι πρόγονοί του είχαν προέλθει από τη Β. Α. Σιβηρία, ενώ το μιτοχονδριακό DNA του υποδεικνύει ότι και από την πλευρά της μητέρας του η καταγωγή του ήταν ασιατική. Μάλιστα, γενετικές συγγένειες πιστοποιούνται μεταξύ του άνδρα και εκπροσώπων τριών σύγχρονων σιβηριανών νομαδικών φυλών. Είναι λοιπόν πιθανόν οι πρόγονοι του άνδρα να είχαν φτάσει στη Γροιλανδία από τη Σιβηρία, έχοντας πρώτα διασχίσει την αμερικάνική ήπειρο!

Μια τέτοια μετανάστευση, που τοποθετείται περίπου 5.500 χρόνια πριν από σήμερα, ήταν μέχρι τώρα άγνωστη στους επιστήμονες, που προτιμούσαν να αποδίδουν στους κατοίκους της Γροιλανδίας μια καταγωγή κοντινότερη προς τους ιθαγενείς της Αμερικής. «Δείξαμε ότι αυτός ο αρχαίος άνδρας δε συνδεόταν με τους αμερικανούς ιθαγενείς αλλά προήλθε από την εξάπλωση Ασιατών της Β.Α. Ασίας στο Νέο Κόσμο και απέναντι, στη Γροιλανδία», λέει ο γενετιστής Eske Willerslev του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης, που συνυπογράφει το σχετικό επιστημονικό άρθρο στο περιοδικό Nature με τον Morten Rasmussen, του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας της Δανίας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον μάλιστα παρουσιάζει και η καλή κατάσταση στην οποία διατηρείται το γενετικό υλικό του άνδρα, γεγονός που ανοίγει δρόμους στην έρευνα των τρόπων ανασύνθεσης αρχαίου DNA και επομένως της γνωριμίας με την εξέλιξη του είδους μας.

Πηγή: Science News, 10/02/10