Με την ανάπτυξη του λιμανιού στον Αστακό εκατοντάδες βαρέα οχήματα περνούν καθημερινά τα μνημεία που μετρούν ήδη ενάμιση αιώνα ζωής, με αποτέλεσμα να έχουν διαπιστωθεί ήδη σε ορισμένα τμήματά τους φθορές και καθιζήσεις.
Τα δύο γεφύρια βρίσκονται στην είσοδο και την έξοδο του Αιτωλικού και έχουν χαρακτηριστεί ως ιστορικά διατηρητέα μνημεία από το υπουργείο Πολιτισμού. Η λύση που προτείνεται από τη Νομαρχία Αιτωλοακαρνανίας για τη σωτηρία τους είναι η κατασκευή παρακαμπτήριου δρόμου που να οδηγεί από το Πλατυγιάλι στην Εθνική Οδό ΑντιρρίουΙωαννίνων. Όπως είπε στα «ΝΕΑ» ο νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας κ. Θύμιος Σώκος, «η Νομαρχία με έγγραφά της προς το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει επισημάνει τον κίνδυνο. Τα γεφύρια έχουν υποστεί καταστροφές τόσο από την υπερτοπική κυκλοφορία που εξυπηρετούν όσο και από τους σεισμούς στην Τριχωνίδα και πρόσφατα στην Ανδραβίδα». Τον περασμένο Μάρτιο, το ΥΠΕΧΩΔΕ ενέκρινε πίστωση 600.000 ευρώ για την κατασκευή του παρακαμπτήριου δρόμου- έναντι του ποσού του 1 εκατομμυρίου ευρώ που είχε ζητήσει η Νομαρχία. Τα χρήματα δεν επαρκούν και μπροστά στον κίνδυνο να μην ολοκληρωθεί ο παρακαμπτήριος, κάτοικοι και φορείς του Αιτωλικού προχώρησαν σε κινητοποιήσεις.
«Οι ζημιές που έχουν υποστεί τα πέτρινα πολυτοξοτά γεφύρια του Αιτωλικού είναι σημαντικές. Αντιμετωπίζουν ακόμη και τον κίνδυνο κατάρρευσης, αν δεν σταματήσουν άμεσα να περνούν από αυτά βαρέα οχήματα», λέει στα «ΝΕΑ» ο μηχανικός Απόστολος Μπλίκας. «Το πρόβλημα των γεφυριών επιδεινώθηκε όταν τα φορτία και τα υλικά για την κατασκευή του λιμανιού στον Αστακό περνούσαν από αυτά- σπουδαίο αναπτυξιακό έργο το λιμάνι σήμερα, αλλά πρέπει να λειτουργήσει από άλλον δρόμο για να μη χαθεί ένα σημαντικό κομμάτι της παράδοσης για τον Αιτωλικό», λέει ο δήμαρχος της πόλης κ. Ν. Γαλάνης, που επισημαίνει ότι «πλέον δεν είναι καν ασφαλής η διάβαση των βαρέων οχημάτων».
«Η αποκατάσταση των γεφυριών του Αιτωλικού αποτελεί βασική προτεραιότητα», τονίζει ο κ. Σώκος και συμπληρώνει πως «η στατική επάρκεια των γεφυριών γίνεται ολοένα και πιο ελλιπής, με ορατό το ενδεχόμενο της κατάρρευσης».
Πάντως, όπως διαπίστωσαν οι μηχανικοί της Νομαρχίας, με τη φθορά του χρόνου και λόγω των υδάτων, οι πέτρες διαβρώθηκαν σε μεγάλο βαθμό, με αποτέλεσμα να γίνονται αποκολλήσεις από τον θόλο των γεφυριών.

Πηγή: Τα Νέα (Πάνος Θεοδωρακόπουλος, 27/6/08)