«Υπήρξε πάντοτε ένας παράγοντας ενθουσιασμού – αλλά και σταθερότητας, πρακτικού πνεύματος και ολοκλήρωσης του συλλογικού οράματος» τονίζεται στην ανακοίνωση του ΣΕΑ.
Με ξενάγηση στην υπαίθρια έκθεση «Μνήμη και Λίθοι» και ξενάγηση και εικαστική δράση με θέμα «Οι τρεις ταφές του ιωνικού ναού της Πλατείας Αντιγονιδών».
Σειρά έξι σεμιναρίων διοργανώνουν ο Τομέας Νεοελληνικών και Συγκριτολογικών Σπουδών του Τμήματος Φιλολογίας του ΑΠΘ και το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης.
«Άριστος αρχαιολόγος πεδίου, με ανοικτούς επιστημονικούς ορίζοντες, πολυγραφότατος, προικισμένος στην προώθηση της αρχαιολογικής γνώσης στην τοπική κοινωνία και το ευρύ κοινό».
Πρώτη φορά, μέσω της νέας διαδρομής που θα διαμορφωθεί, αποκαθίσταται, αναδεικνύεται και αποδίδεται επισκέψιμο το ανατολικό τμήμα του πλατώματος του αρχαιολογικού χώρου.
Με αφορμή τα έργα «Ερμηνείες Εικόνων» των καλλιτεχνών Ricardo Marín Viadel και Asunción Jódar Miñarro, που είναι εμπνευσμένα από τα εκθέματα του Μουσείου.
Υπήρξε δραστήριος και δεινός ανασκαφέας στην περιοχή της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής, ενώ από τη δεκαετία του 1990 είχε αναλάβε τη συστηματική ανασκαφή των αρχαίων Σταγείρων.
Ο μήκους τριάμισι μέτρων απολιθωμένος σκελετός βρέθηκε σχεδόν ανέπαφος στην έρημο του Οκουκάχε, περίπου 350 χιλιόμετρα νότια της περουβιανής πρωτεύουσας.
Προέρχονται από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και καλύπτουν ένα ευρύ χρονολογικό φάσμα, από την Αρχαιότερη Νεολιθική έως την Ύστερη Ελληνιστική περίοδο.
Για τον Σβέριρ Γιάκομπσον, εκείνο που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι ο πολιτικός και ο πολιτισμικός περίγυρος των Βαράγγων, και ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους.
Η οικογένεια Φραγκόπουλου, οι ρίζες της οποίας βρίσκονται στα πρώτα χρόνια της περασμένης χιλιετίας στο Βυζάντιο, δώρησε μια συλλογή από σπάνια οικογενειακά κειμήλια.
Οι σημαντικότερες στιγμές στη ζωή της εμβληματικής γυναίκας και δημιουργού αναβιώνουν με μοναδικό τρόπο στη νέα στέγη παραστατικών και ψηφιακών τεχνών της Θεσσαλονίκης.