Γίνε μέλος
* υποχρεωτικά πεδία
Αποστολή
Χάρτης
Ειδήσεις: Αργεντινή
Οι ερευνητές βρήκαν τους σπονδύλους του λαιμού και της ουράς του δεινόσαυρου, οστά από τα μπροστινά του πόδια και ένα μέρος από τα οστά των πίσω ποδιών (φωτ.: AFP).
- +
Ακούστε
από Archaeology Newsroom

Αποκαλύφθηκε γιγαντιαίος δεινόσαυρος, ηλικίας μεγαλύτερης των 200 εκατ. ετών

Το είδος ονομάζεται Ingenia prima

Μια ομάδα ερευνητών αποκάλυψε στην Αργεντινή τα υπολείμματα ενός είδους τεράστιου δεινόσαυρου που έζησε στη Γη πριν από περισσότερα από 200 εκατομμύρια χρόνια, όπως ανακοίνωσαν την περασμένη Δευτέρα επιστήμονες.

Το είδος αυτό, που ονομάζεται Ingenia prima, είναι σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερο από τους πιο μεγάλους δεινοσαύρους της Τριαδικής περιόδου. Αποκαλύφθηκε το 2015 στην επαρχία Σαν Χουάν, 1.100 χιλιόμετρα δυτικά του Μπουένος Άιρες.

Η ανακάλυψη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Ecology and Evolution και ανακοινώθηκε στην Αργεντινή από τις επιστημονικές αρχές του πανεπιστημίου La Matanza.

Οι ερευνητές βρήκαν τους σπονδύλους του λαιμού και της ουράς του δεινόσαυρου, οστά από τα μπροστινά του πόδια και ένα μέρος από τα οστά των πίσω του ποδιών.

Πρόκειται για ένα είδος «φυτοφάγων δεινόσαυρων, με τέσσερα πόδια, που ξεχωρίζουν εύκολα από τον μακρύ λαιμό και τη μακριά ουρά τους, της ομάδας των σαυρόποδων», εξήγησε η Σεσίλια Απαλντέτι, ερευνήτρια του Ινστιτούτου και του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του πανεπιστημίου του Σαν Χουάν και του Conicet.

Μέχρι στιγμής οι επιστήμονες πίστευαν ότι οι τόσο γιγάντιοι δεινόσαυροι εμφανίστηκαν στη Γη την Ιουρασική περίοδο, δηλαδή πριν από 180 εκατομμύρια χρόνια.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ερευνητών, ο δεινόσαυρός που αποκάλυψαν ήταν μεταξύ 6 και 7 μέτρων στο μήκος, νεαρός σε ηλικία και ζύγιζε περίπου 10 τόνους, δηλαδή όσο 2 ή 3 ελέφαντες.

Η Μεσοζωική εποχή χωρίζεται σε τρεις μεγάλες περιόδους: την Τριαδική (πριν από 251 ως και πριν από 200 εκατ. χρόνια), την Ιουρασική (πριν από 200 ως και πριν από 145 εκατ. χρόνια) και την Κρητιδική (πριν από 145 έως και πριν από 65 εκατ. χρόνια).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
1. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ – AFP (Ε.Μ.).