Μια μεγάλη έκθεση με έργα του Πάμπλο Πικάσο θα φιλοξενήσει από τον Απρίλιο το Μουσείο Ρέινα Σοφία (Βασίλισσα Σοφία) της Μαδρίτης για να τιμήσει τα 80 χρόνια της «Γκερνίκα», του πίνακα που αποτελεί παγκόσμιο σύμβολο της ωμότητας του πολέμου.

Η έκθεση, που τιτλοφορείται «Ο δρόμος προς την Γκερνίκα», θα είναι ανοιχτή για το κοινό από τις 4 Απριλίου μέχρι τις 4 Σεπτεμβρίου στην ισπανική πρωτεύουσα. Θα είναι «μια μεγάλη έκθεση για να γιορτάσουμε τα 80 χρόνια από τη δημιουργία της Γκερνίκα από τον Πάμπλο Ρουίθ Πικάσο και τα 25 χρόνια από την άφιξη αυτού του πίνακα στο Μουσείο Ρέινα Σοφία» ανέφερε σε ανακοίνωσή του το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Ισπανίας.

Οι Μαδριλένοι θα έχουν επίσης την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά περίπου 150 από τα σημαντικότερα έργα του Πικάσο που ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές ή σε άλλα μεγάλα μουσεία σε όλον τον κόσμο. Ιδρύματα όπως το Μουσείο Πικάσο και το Κέντρο Ζορζ Πομπιντού στο Παρίσι, η πινακοθήκη Τέιτ Μόντερν του Λονδίνου, το MoMA της Νέας Υόρκης και το Ίδρυμα Μπάγιελερ της Βασιλείας καθώς και πολλοί ιδιώτες συλλέκτες θα δανείσουν προσωρινά πίνακες που έχουν στην κατοχή τους.

Η Γκερνίκα είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα του Πικάσο, ο οποίος γεννήθηκε στην Ισπανία το 1881 και πέθανε στη Γαλλία το 1973, σε ηλικία 91 ετών. Φιλοτέχνησε τον πίνακα αυτόν το 1937, στο Παρίσι, για να καταγγείλει το βομβαρδισμό του βασκικού χωριού Γκερνίκα από την αεροπορία της ναζιστικής Γερμανίας που υποστήριζε τις δυνάμεις του Φρανθίσκο Φράνκο στον ισπανικό εμφύλιο πόλεμο (1936-39). Ο πίνακας επέστρεψε στην Ισπανία το 1981, αφού αποκαταστάθηκε η δημοκρατία μετά τη μακρά περίοδο της δικτατορίας του Φράνκο (1939-1975).

Λίγα χρόνια πριν από το θάνατό του, ο ίδιος ο Πικάσο είχε ζητήσει να μη μεταφερθεί η Γκερνίκα στην πατρίδα του παρά μόνο όταν αποκατασταθούν οι δημοκρατικές ελευθερίες.

Πέρσι το Μουσείο Ρέινα Σοφία υποδέχτηκε περισσότερους από 3,6 εκατομμύρια επισκέπτες, αριθμός αυξημένος κατά 12,2% σε σύγκριση με το 2015. Μία από τις εκθέσεις που προσέλκυσε τους περισσότερους επισκέπτες ήταν αφιερωμένη στη μετεμφυλιακή τέχνη, μέχρι το 1953.