Σε μια εποχή που η πολιτισμική πληροφορία, οι εικόνες και το περιεχόμενο διατίθενται εύκολα, ξεπερνώντας τα γεωγραφικά σύνορα και τις φυσικές δομές, ενώ ταυτόχρονα συρρικνώνονται οι πηγές εσόδων, πολλά μουσεία επανεξετάζουν την ταυτότητα και την αποστολή τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές στο περιβάλλον τους.

Τοπικά μουσεία γίνονται διεθνή μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών, ιστορικά μουσεία παρουσιάζουν σύγχρονα εκθέματα τέχνης ή φιλοξενούν τέχνες του θεάματος, παραδοσιακά μουσεία διευρύνουν την παρουσία τους σε δημόσιους χώρους.

Αυτές και πολλές άλλες αλλαγές οδηγούν τα μουσεία στη μεταβολή της εσωτερικής τους δομής με την προσθήκη νέων διεπιστημονικών θέσεων και ειδικοτήτων στο προσωπικό τους. Επιπλέον, οδηγούν τα μουσεία σε επανασχεδιασμό της εταιρικής τους ταυτότητας και επανεξέταση της σχέσης τους με το κοινό, το μη-κοινό ή το προσδοκώμενο κοινό τους, και πάντα με απώτερο στόχο να παραμείνουν επίκαιρα, προσιτά και ουσιώδη.

«Το μέλλον είναι εδώ: Εξελίσσοντας τη στρατηγική, τον προγραμματισμό και την επικοινωνία Μουσείων και Πολιτιστικών Οργανισμών» είναι ο τίτλος της φετινής Ημερίδας για τα μουσεία που συνδιοργανώνεται για τέταρτη συνεχή χρονιά από το Μουσείο Μπενάκη, την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα και το Βρετανικό Συμβούλιο, και θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014 (10.00-16.30) στο Μουσείο Μπενάκη – Κτήριο Οδού Πειραιώς. Στόχος των διοργανωτών είναι να εξεταστούν οι εσωτερικές και εξωτερικές αλλαγές που επηρεάζουν τα μουσεία και τους πολιτιστικούς φορείς.

Διευθυντές μουσείων, επιμελητές και καλλιτέχνες από την Ελλάδα, τη Μεγάλη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής θα συναντηθούν για να συζητήσουν για το μέλλον του μουσείου και το μουσείο του μέλλοντος.

Η Cynthia Round, Αντιπρόεδρος Μάρκετινγκ και Εξωτερικών Σχέσεων του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης της Νέας Υόρκης, θα μιλήσει για τον σχεδιασμό της νέας παγκόσμιας εταιρικής ταυτότητας του μουσείου και τη στρατηγική προγραμματισμού και επικοινωνίας.

Η Susan Sellers, Επικεφαλής του Τμήματος Σχεδιασμού του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης της Νέας Υόρκης, θα παρουσιάσει τους τρόπους με τους οποίους το design επαναπροσδιορίζει την ταυτότητα του μουσείου, τον σχεδιασμό των εκθέσεων και την εμπειρία των επισκεπτών – φυσικών και διαδικτυακών.

Τέλος, ο Sam Thorne, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του μουσείου Tate St Ives, θα μιλήσει για την εξέλιξη της στρατηγικής του μουσείου και την προσπάθεια προσέλκυσης νέων κοινών και υποστηρικτών. Ο Sam Thorne έχει ιδρύσει ένα ανεξάρτητο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για καλλιτέχνες στο Ανατολικό Λονδίνο.

Στη συζήτηση θα συμμετέχουν στελέχη ελληνικών μουσείων και άλλων πολιτιστικών ιδρυμάτων.

Θα υπάρχει ταυτόχρονη διερμηνεία σε ελληνικά και αγγλικά. Η είσοδος είναι ελεύθερη και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Οι εγγραφές ξεκινούν στις 9:00.