«Παράθυρο», στην ιστορία της Τυπογραφίας αλλά και της γραφής ανοίγει το Μουσείο Τυπογραφίας που δημιούργησαν στα Χανιά, ο εκδότης της τοπικής εφημερίδας «Χανιώτικα Νέα», Γιάννης Γαρεδάκης και η σύζυγος του, Ελένη.

Το απόγευμα της Κυριακής έγιναν τα εγκαίνια της νέας πτέρυγας του Μουσείου που πλέον καταλαμβάνει μεγαλύτερο χώρο, παρουσιάζοντας συνολικά την εικόνα της Τυπογραφίας από τον 15ο αιώνα μέχρι και τις σύγχρονες γραφικές τέχνες.

Iδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το νέο τμήμα του Μουσείου με την ιστορία της γραφής, που επιμελήθηκε ο γραφίστας και τυπογράφος Αντώνης Παπαντωνόπουλος και στο οποίο παρουσιάζονται γραφές από όλο τον κόσμο αλλά και μηχανήματα που προστέθηκαν στην ήδη πλούσια συλλογή του Μουσείου.

Στην τελετή των εγκαινίων το «παρών» έδωσε το σύνολο των τοπικών αρχών και πολύς κόσμος, ενώ την κορδέλα έκοψαν ο Χανιώτης συγγραφέας Δημήτρης Κακαβελάκης και ο λαογράφος Σταμάτης Αποστολάκης.

Σε σύντομη ομιλία του ο εκδότης της εφημερίδας «Χανιώτικα Νέα» και δημιουργός του Μουσείου Γιάννης Γαρεδάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά σε δυο ανθρώπους, που σήμερα έχουν φύγει από τη ζωή, αλλά συνέβαλαν σε πολύ μεγάλο βαθμό στη δημιουργία του Μουσείου, στον Μιχάλη Γρηγοράκη και την αρχιτέκτονα Κούλα Καμπάνη. Σημείωσε ότι στο Μουσείο, δίπλα στην ιστορία της τυπογραφίας, προστέθηκε πλέον και η ιστορία της γραφής, αναφέρθηκε στον μεγάλο αριθμό των μαθητών σχολείων, που δωρεάν επισκέπτονται τους χώρους του Μουσείου, ενώ για μια ακόμα φορά τόνισε ότι το μουσείο στήθηκε με χρήματα δικά του και της συζύγου του.

Το Μουσείο Τυπογραφίας βρίσκεται στο Βιοτεχνικό Πάρκο Χανίων και αποτελεί έναν από τους πλέον επισκέψιμους χώρους, κυρίως για εκπαιδευτικούς λόγους.

Χιλιάδες —έως σήμερα— επισκέπτες, μεταξύ των οποίων και μαθητές σχολείων απ’ όλη την Κρήτη και όχι μόνο, έχουν τη δυνατότητα να «διαβάσουν», σχεδόν, βήμα προς βήμα την ιστορία της τέχνης του Γουτεμβέργιου.

Η συλλογή του μουσείου περιλαμβάνει δυσεύρετα και περίτεχνα τυπογραφικά πιεστήρια, που χρονολογούνται από τον 19ο αιώνα, αλλά και πιο σύγχρονα, αυτόματα πιεστήρια που λειτούργησαν κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα. Παράλληλα, παρουσιάζονται διάφορα εργαλεία, πάγκοι εργασίας, τυπογραφικά στοιχεία. Ένα πιστό αντίγραφο του ξύλινου πιεστηρίου του Γουτεμβέργιου (από τα τρία που σώζονται ανά την Ευρώπη), εργαλεία, πάγκοι στοιχειοθεσίας, τυπογραφικά στοιχεία, μία λινοτυπική μηχανή, κοπτικές μηχανές, μηχανές βιβλιοδεσίας, όλα εκείνα τα συστατικά που συντελούσαν στην αποτύπωση της λέξης, της έννοιας, της είδησης.

Τα περισσότερα από τα περίπου 30 μεγάλα κομμάτια της συλλογής έχουν αγοραστεί από τη Γερμανία, την Ελβετία και την Ολλανδία.

Στον χώρο φιλοξενούνται, μεταξύ άλλων, κάσες ταξινόμησης μεταλλικών στοιχείων, λινοτυπική μηχανή μοντέλο Ιντερτάιπ από τις ΗΠΑ, χειροκίνητο πιεστήριο, σιδερένιο τυπογραφικό πιεστήριο, μοντέλο Χάγκαρ Κράουζε (1835) από τη Γερμανία, ποδοκίνητο πιεστήριο του 1895, κοπτική μηχανή του 1870, αυτόματο τυπογραφικό πιεστήριο, μοντέλο Χάιλντεμπεργκ από τη Γερμανία (1920-1970) και αυτόματο επίπεδο πιεστήριο Αλμπέρ Φρανκεχάλ, από τη Γερμανία. Επιπλέον, στο Μουσείο βρίσκει κανείς σπάνια βιβλία, που χρονολογούνται από τον 16ο αιώνα, πρωτότυπα φύλλα κρητικών εφημερίδων από το 1890, χάρτες, χαρτονομίσματα και γραμματόσημα εποχής.