Η Victoria Reed είναι επιμελήτρια προέλευσης στο Museum of Fine Arts (MFA) της Βοστώνης. Η θέση της δημιουργήθηκε το 2010. H Reed είναι η μοναδική επιμελήτρια προέλευσης σε αμερικανικό μουσείο, μια ιδιότητα που μπορεί να τη φέρει σε δύσκολη θέση, καθώς ο ρόλος της είναι να αποτρέπει το μουσείο να αγοράζει αντικείμενα για τα οποία δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία όσον αφορά την προέλευσή τους.

Όπως γράφει ο Geoff Edgers («A detective’s work at the MFA», The Boston Globe, 11.12. 2011, http://bostonglobe.com/arts/2011/12/11/detective-work-mfa/6iaei4YOQOj83s9u3YfDXO/story.html?s_campaign=sm_fb ) «η δουλειά της, που στο χώρο των μουσείων είναι σχεδόν το ίδιο σπάνια όσο και το μενταγιόν της εικόνας, είναι να διενεργεί έρευνες για αντικείμενα με αμφιλεγόμενη προέλευση – τόσο εκείνα που ανήκουν στις συλλογές του μουσείου όσο και αυτά που βρίσκονται στις λίστες μελλοντικών αγορών του MFA. Κατά συνέπεια, μια άλλη δουλειά της Reed είναι να στενοχωρεί τους επιμελητές. Ύστερα από μήνες ολόκληρους έρευνας, η Reed εντόπισε τα ίχνη του μενταγιόν σε ένα μουσείο της Gotha της Γερμανίας, για το οποίο γνώριζε ότι είχε κλαπεί τη ναζιστική περίοδο. Έτσι, η υπεύθυνη του τμήματος κοσμημάτων του Μουσείου Yvonne Markowitz ακύρωσε τη σχεδιαζόμενη αγορά του αντικειμένου. Και τον περασμένο Σεπτέμβριο, το Art Loss Register ανακοίνωσε ότι η εταιρεία S.J. Phillips Ltd., που είχε “πουλήσει” το μενταγιόν στο μουσείο, θα το επέστρεφε στο Μουσείο του Πύργου Friedenstein».

Αναμφισβήτητα, επομένως, η θέση αυτή δεν είναι ευχάριστη, αλλά καθώς τα μουσεία, οι συλλογές και τα προσκτήματά τους υπόκεινται σε ολοένα πιο εξονυχιστικούς ελέγχους, η ανάγκη να υπάρχει ένας επιμελητής προέλευσης θα γίνεται ολοένα και πιο αυτονόητη.

Η δαπάνη που συνεπάγεται μια τέτοια θέση ίσως είναι δύσκολο να καλυφθεί από τα μουσεία, δεδομένου του κλίματος χρηματοδότησης που επικρατεί. Η θέση στο MFA της Βοστώνης, πάντως, χρηματοδοτήθηκε από τη δωρήτρια Monica S. Sadler, η οποία έθεσε ως όρο το κόστος της θέσης επιμελητή προέλευσης να μην επιφέρει περικοπές σε άλλες θέσεις, τμήματα και ανάγκες του μουσείου.