Γίνε μέλος
Αποστολή με email
Το email σας *
email φίλου *
CAPTCHA *
CAPTCHA Code *
Ανανέωση CAPTCHA
Μήνυμα
* υποχρεωτικά πεδία
Αποστολή
Community
Δείτε το προφίλ μου
Περισσότερη Αίγυπτος και περισσότερα γκραφίτι!
Last update: 20/04/2012 11:00

Ο Τουτανκχαμών συναντά την επανάσταση της 25ης Ιανουαρίου καθώς αντίγραφα των θησαυρών του εκτίθενται δίπλα στο έργο σύγχρονων Αιγυπτίων καλλιτεχνών γκραφίτι στη Φρανκφούρτη.

Όλα αυτά στο Φεστιβάλ Αιγυπτιακού Πολιτισμού ( Festival of Egyptian Culture) όπου κεντρικό σημείο είναι η περιοδεύουσα έκθεση αντιγράφων των θησαυρών του παιδιού-φαραώ. Αντίθετα όμως από ό,τι γίνεται σε άλλες πόλεις απ’ όπου έχει περάσει η έκθεση, στη Φρανκφούρτη, σύγχρονοι Αιγύπτιοι καλλιτέχνες δημιουργούν γκραφίτι εμπνευσμένο από το παρόν, με τη χρήση μοτίβων του παρελθόντος και με το βλέμμα στο μέλλον! 

Είναι αλήθεια ότι οι Αιγύπτιοι καλλιτέχνες γκραφίτι, των οποίων η δράση έφτασε σε έξαρση με την πρόσφατη αλλαγή καθεστώτος στη χώρα τους, εμπνέεται κατά πολύ από την αρχαία αιγυπτιακή τέχνη. Μια σύνθεση που παρουσιάζεται στην έκθεση δείχνει μια σειρά αιγυπτιακούς σταυρούς (ankh). Υπάρχουν όμως και εντελώς σύγχρονα θέματα ( όπως πορτρέτα του συμβόλου κατά του αιγυπτιακού παρακράτους Khaled Said, που πέθανε υπό μυστηριώδεις συνθήκες μετά από σύλληψη από την αστυνομία) αλλά και επιγραφές με πολιτικό και συμβολικό μήνυμα. 

Περισσότερα στο http://www.thedailynewsegypt.com/art/egyptian-street-art-alongside-the-pharaoh-in-frankfurt.html

 

Ανασκαφές αλλά όχι ανασκαφείς
Last update: 10/04/2012 09:52

«Πρωινή χαρά, δευτέρα λύπη» αποδεικνύεται η πρωτοβουλία της ένταξης, περιληπτικά, του ανασκαφικού έργου των Εφορειών Αρχαιοτήτων στην ιστοσελίδα του ΥΠΠΟΤ. 

Αν και αρχικά καλοδεχτήκαμε την ανάρτηση του εικονογραφημένου και άριστα επιμελημένου εντύπου που «ανέβηκε» στο διαδίκτυο σε αρχεία pdf, μια προσεκτική ανάγνωση του περιεχομένου του δείχνει ότι οι ελλείψεις είναι πολλές και, σε κάποιες περιπτώσεις, απαράδεκτες. 

Ο λόγος για τον τρόπο με τον οποίον έχουν επιλεγεί τα ανασκαφικά προγράμματα αλλά και τα πρόσωπα που παρουσιάζονται. Αν είναι τα πιο προβεβλημένα μέχρι σήμερα, γιατί να προβληθούν ξανά; Ιδιαίτερες ενστάσεις υπάρχουν για την παράλειψη της αναφοράς σε έκτακτους και συμβασιούχους αρχαιολόγους, των οποίων τα ονόματα δε φαίνονται πουθενά, αν και εκείνοι ήταν οι πραγματικοί ανασκαφείς. Γιατί λοιπόν να μην  αποδίδονται εδώ «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι;» και… τα των εκτάκτων/συμβασιούχων τοις εκτάκτοις/συμβασιούχοις;

Πολλοί είναι οι επίσης οι ψίθυροι μεταξύ έκτακτων αρχαιολόγων αλλά και μονίμων που στηρίζουν τις ενστάσεις τους, ότι πρωτοβουλίες ένταξης όλων των ελληνικών ανασκαφών σε πλήρες αρχείο στο διαδίκτυο, με πλήρη αναφορά ονομάτων ανασκαφέων και πορείας της έρευνας είχαν πέσει στο κενό. Σήμερα υπάρχει αυτή η ανάρτηση. Γιατί να μην είναι πλήρης; 

 

Αναπνοή η… κατεδάφιση;
Last update: 05/04/2012 10:10

«Την αρχαιολατρία, άντε να την καταλάβουμε. Το όπου πατείς κι όπου βρεθείς στην Ελλάδα αρχαιολογικός χώρος είναι να το καταλάβουμε. Ομως πώς να καταλάβουμε και αυτή τη μανία να ονομάζουμε κάθε γκρέμι «υπόλειμμα πολιτιστικής κληρονομιάς» για να μην μπορούμε υποτίθεται να το αγγίξουμε και να το αφήνουμε να ρημάζει – αυτό σε μια χώρα που καταπατάει ανενόχλητη και ατιμώρητη ό,τι έχει σε φυσικό και πραγματικό πολιτιστικό πλούτο.

Παράδειγμα, οι προσφυγικές πολυκατοικίες της Λεωφόρου Αλεξάνδρας της Αθήνας που έχουν κηρυχτεί διατηρητέες ως «αντιπροσωπευτικά δείγματα του μοντέρνου αρχιτεκτονικού κινήματος του Μεσοπολέμου» και τόποι «ζωντανής ιστορίας», αφού στέγασαν πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία και ήταν «η πρώτη κατασκευή κοινωνικής κατοικίας». Ωραία και καλά αυτά. Αλλά να τα χαρακτηρίζουμε διατηρητέα διαβλέποντας αξία την οποία ίσως κάποιοι θα μπορούσαν να αμφισβητήσουν, για να τα αφήσουμε – ελέω γραφειοκρατίας και… μη βούλησης – να χαίνουν, σαν πληγές, σε μια πόλη που βαριανασαίνει πληγωμένη από χιλιάδες ασχημίες, δεν πάει πολύ;
Ας πάψουμε πια να υπερβάλλουμε στην – δήθεν, συνήθως – προστασία. Ας τα γκρεμίσουν, λοιπόν, αφού δεν τα κάνουν τίποτα. Μπας και τουλάχιστον αποκτήσει η ασφυκτική τούτη πόλη έναν μικρό πνεύμονα πρασίνου. Γιατί από τεκμήρια ιστορίας έχει να φάν’ κι οι κότες. Λογική τής λείπει…» 
 
Τάδε έφη Φοίβη. Η γνωστή, αιρετική Φοίβη Αθηναίου των «Νέων» η οποία, ενοχλημένη προφανώς από την αδράνεια των παραγόντων του πολιτισμού σχετικά με την αξιοποίηση διαφόρων ιστορικών κτιρίων, προτείναι να τα …. κατεδαφίσουμε! Αν και πολύ αγαπάμε τη Φοίβη, εδώ δεν θα συμμεριστούμε την άποψή της.
Αρχικά, η κατεδάφιση των προσφυγικών της Αλεξάνδρας δεν θα σήμαινε απαραίτητα «πνεύμονα πρασίνου». Μάλλον ένα ακόμη γυάλινο κτίριο με γραφεία θα σηκωνόταν, ή ένα ακόμη πολυόρωφο γκαράζ που θα ασχήμαινε κι άλλο το αστικό τοπίο.
Επίσης, το γκρέμισμα δεν είναι λύση όταν υπάρχει λύση. Που δεν είναι άλλη από την απλοποίηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών για λήψη αδειών αξιοποίησης τέτοιων κτιρίων. Αν οι διαδικασίες ήταν απολούστερες, και χρήματα θα υπήρχαν, και διάθεση, και πράξη. Ας μη μένουμε στους αφορισμούς. Πράξεις χρειάζονται.
 
Δημοφιλή Blogs
Αποτρίχωση ή πώς να μη μοιάζουμε με τα ζώα
από Anna Archaeologist
Η μόδα είναι η τάση που έχει ο άνθρωπος να επεμβαίνει στη φύση. Ωστόσο, η τριχοφυΐα έχει λόγο ύπαρξης.
Ιερό του Διονύσου στα Ύρια της Νάξου
από EviKapa Αρχαιολόγος, MS · Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων
Ιερό του Διονύσου στα Ύρια της Νάξου-Αύγουστος 2009
Αρχείο Blog
2018
2013 (10)
2012 (39)