Γίνε μέλος
Αποστολή με email
Το email σας *
email φίλου *
CAPTCHA *
CAPTCHA Code *
Ανανέωση CAPTCHA
Μήνυμα
* υποχρεωτικά πεδία
Αποστολή
Community
   από spyprifti Συντηρήτρια αρχαιοτήτων και έργων τέχνης
Δείτε το προφίλ μου
Η Γαλλία επιστρέφει στους ιδιοκτήτες τα κλεμένα έργα των Ναζί Πηγή: www.lifo.gr
Last update: 13/03/2014 11:18

H Γαλλία, την Τρίτη, επέστρεψε τρεις πίνακες, οι οποίοι είχαν κατασχεθεί από τους Ναζί, στους νόμιμους ιδιοκτήτες τους. Αυτή είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου σε μια χώρα όπου σχεδόν 2.000 έργα παραμένουν αζήτητα. Όλα τα έργα τέχνης που έχουν ταυτοποιηθεί ως κλεμμένα από τους Ναζί και εκτίθενται στα γαλλικά μουσεία, θα εκτεθούν και διαδικτυακά με την ελπίδα οι νόμιμοι κάτοχοι ή οι κληρονόμοι τους να τα εντοπίσουν και να τα διεκδικήσουν.     Σε δημόσια τελετή η Γαλλίδα Υπουργός Πολιτισμού Aurelie Filippetti επέστρεψε τους τρεις πίνακες – «Mountain Landscape» του Φλαμανδού Joos de Momper (1564-1635), το «Portrait of a Woman» ελαιογραφία του 18ου αιώνα και το έργο «Madonna and Child». Η Υπουργός είπε ότι είναι ευτυχής που κινήθηκε «ώστε να επιτευχθεί μια πράξη δικαιοσύνης και επανόρθωσης», την οποία περιέγραψε ως «ηθικό καθήκον» του υπουργείου της.  Το έργο «Mountain Landscape» ανήκε στον βαρόνο Cassel van Doorn , και το κατασχέθηκε από το σπίτι του στη Γαλλία το 1943. Εκτίθεται σε ένα μουσείο στην ανατολική Ντιζόν. Επεστράφη στην εγγονή του Jacqueline Domeyco που ζει στη Χιλή. Το έργο «Portrait of a Woman» εκτίθεται στο Λούβρο, όπως και το «Madonna and Child». Μέχρι στιγμής, η Γαλλία έχει καταφέρει να επιστρέψει περίπου 70 έργα τέχνης που είχαν κατασχεθεί από τους Ναζί στους ιδιοκτήτες τους .  

  Πηγή: www.lifo.gr

Ακτίνες Χ αποκαλύπτουν τα μυστικά της ζωοφόρου του Παρθενώνα
Last update: 06/03/2014 10:46

Το μικρό δελφίνι, η τρίαινα, το στεφάνι, το σκήπτρο και το τόξο «αποκάλυψε» η τρισδιάστατη ψηφιακή απεικόνιση της ζωοφόρου του Παρθενώνα.

Κάποιο όμορφο σούρουπο, ένας αρχαίος Αθηναίος που θα ανέβαινε τα σκαλιά του Παρθενώνα στην Ακρόποληκαι θα σήκωνε το βλέμμα, θα έβλεπε με θαυμασμό σε ύψος δέκα μέτρων ένα αριστούργημα της γλυπτικής, τη ζωοφόρο.

Εκτός από την κίνηση, τη χάρη, την κομψότητα, την αδρότητα και την ακρίβεια που τα χέρια του Φειδία και των συνεργατών του απέδωσαν στο ψυχρό μάρμαρο, θα τον εντυπωσίαζαν τα χρώματα σε κάθε σκηνή, όπως και οι «χρυσές» (από επιχρυσωμένο χαλκό) λεπτομέρειες.

Ένα στέμμα, ένα δελφίνι, χαλινάρια αλόγου, σκήπτρα, ότι μπορεί να φανταστεί ο νους. Θέαμα εντυπωσιακό, που δεν μπορεί να συλλάβει σήμερα κανείς, αφού όλα τα συμπληρωματικά στοιχεία έχουν χαθεί.

Πώς τα εντόπισαν οι αρχαιολόγοι;
Μερικά, όπως τα χρώματα, που ήταν ήδη γνωστά, απλώς τα επιβεβαίωσαν. Μαζί τους, όμως, χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, διέκριναν και ίχνη από τα πρόσθετα μεταλλικά στοιχεία, ή, σε άλλα σημεία, μαρτυρίες από επιδιορθώσεις ήδη κατά την αρχαϊκή εποχή.

Ο Δημήτρης Παντερμαλής, πρόεδρος του Μουσείου της Ακρόπολης, παρουσίασε σε ημερίδα τα πρώτα συμπεράσματα από την τρισδιάστατη ψηφιακή σάρωση της ζωοφόρου του Παρθενώνα. 
Είναι ένα πρόγραμμα που διεξάγεται σε συνεργασία με το εργαστήριο του καθηγητή Δ. Μπουζάκη. Κάποιες έρευνες έγιναν και στην Ελβετία, μάλιστα χωρίς χρήματα, καθώς υπήρξαν χορηγίες αλλά και προσφορά από το ελβετικό ίδρυμα.

Πρόκειται για αξονικές τομογραφίες με τη χρήση ακτίνων Χ και νετρονίων. Από πλήθος μετρήσεων βγάλαμε πολλά συμπεράσματα σχετικά με την τεχνική, αλλά και την ποιότητα της ζωοφόρου, είπε ο κ. Παντερμαλής στην ομιλία του. 
Μετρήθηκαν με απόλυτη ακρίβεια σημεία που δείχνουν την πρόθεση του αρχαίου καλλιτέχνη να δώσει προοπτικό βάθος στις μορφές – με το νόημα του 5ου αιώνα π.Χ. βέβαια σε ότι αφορά την προοπτική. Εντοπίσθηκαν ίχνη στερέωσης ή χρήσης μεταλλικών πρόσθετων στοιχείων.

Όλα αυτά δείχνουν πως ο κλασικός ρυθμός, όπως τον ονομάζουμε σήμερα, ήταν απέριττος, αλλά όχι τόσο. Έχουμε χάσει πολλά που θα μας βοηθούσαν να κατανοήσουμε γιατί ο πλούσιος ρυθμός, που ακολούθησε, είναι τόσο πλούσιος.
Η εικόνα που έχουμε τώρα μας δείχνει ότι η ζωοφόρος αποτελεί σύνολο φτιαγμένο με απόλυτη ακρίβεια, κάτι που καταδεικνύεται από τις λαξεύσεις, από το ότι οι λίθοι «κουμπώνουν» ακριβώς, από τις οπτικές διορθώσεις κ.λπ. Άρα, γίνεται εμφανής η μεγαλοφυΐα του Φειδία που συνέλαβε εξαρχής το σύνολο.

Ο κ. Παντερμαλής ανέφερε ότι ίσως τώρα είναι καιρός να επιχειρηθεί μια ψηφιακή αναπαράσταση του Παρθενώνα από την Υπηρεσία Συντηρήσεως Μνημείων Ακροπόλεως (ΥΣΜΑ). 
Βεβαίως, η κατάσταση του κτιρίου δεν είναι καλή, αλλά πρέπει να γίνει μια προσπάθεια.
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΩΤΤΗ


πηγη: http://www.hellas-now.com/2014/03/blog-post_6971.html#sthash.Y6hT2G6F.dpuf
Δημοφιλή Blogs
Αποτρίχωση ή πώς να μη μοιάζουμε με τα ζώα
από Anna Archaeologist
Η μόδα είναι η τάση που έχει ο άνθρωπος να επεμβαίνει στη φύση. Ωστόσο, η τριχοφυΐα έχει λόγο ύπαρξης.
Ιερό του Διονύσου στα Ύρια της Νάξου
από EviKapa Αρχαιολόγος, MS · Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων
Ιερό του Διονύσου στα Ύρια της Νάξου-Αύγουστος 2009
Αρχείο Blog
2018
2014 (2)