Δεκτή έγινε, στις αρχές Σεπτεμβρίου, από το Συμβούλιο της Επικρατείας η προσφυγή της MONUMENTA για την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού Πολιτισμού σχετικά με τον μη χαρακτηρισμό ως μνημείων του υπόστεγου Γυμναστικής, του διώροφου κτηρίου και του ισογείου κτίσματος των λουτρών, στον περιβάλλοντα χώρο του διατηρητέου κτηρίου της Μαρασλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας, στην Αθήνα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η MONUMENTA: «Πρόκειται για μια απόφαση που συμβάλλει καθοριστικά στην προστασία της μοντέρνας αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της χώρας».

Θυμίζουμε ότι τον Φεβρουάριο του 2010 η πλειοψηφία των μελών του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων γνωμοδότησε υπέρ του μη χαρακτηρισμού των ανωτέρω κτηρίων ως διατηρητέων μνημείων. Τα ίδια κτήρια είχαν εξεταστεί σε παλαιότερη συνεδρίαση του Συμβουλίου, το 2008, κατά την οποία τα μέλη είχαν γνωμοδοτήσει υπέρ του χαρακτηρισμού τους ως διατηρητέων μνημείων.

Η  MONUMENTA εξ αρχής τάχθηκε με σειρά ενεργειών της υπέρ του χαρακτηρισμού τους ως διατηρητέων μνημείων. Mε επιστολές προς τους αρμόδιους φορείς προστασίας και δημοσιεύματα στον Τύπο επεσήμανε  ότι η ανάγκη στέγασης του 15ου δημοτικού σχολείου (που φιλοξενείται σε containers στην αυλή της Μαρασλείου)  δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί με την κατεδάφιση των κτηρίων του Νικόλαου Μητσάκη.

Τα τρία κτήρια σχεδιάστηκαν από τον Ν. Μητσάκη και κτίστηκαν τη δεκαετία του 1930 για να καλύψουν ανάγκες των μαθητών. Τα σχολικά κτήρια, όπως είναι γνωστό, όφειλαν να έχουν υπόστεγο γυμναστικής, λουτρά, σχολικό κήπο, κρήνες κ.ά. Συμπλήρωσαν δηλαδή τα κεντρικά κτήρια, το νεοκλασικό κτήριο του Δημ. Καλλία και το κτήριο «Αριστοτέλης» της δεκαετίας του 1920 των Νικολαΐδη και Μητσάκη. Επιπλέον ο Ν. Μητσάκης δημιούργησε ένα κτήριο, το διώροφο, για να καλύψει τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες των διδακτηρίων. Όλα μαζί αποτελούν ένα ενιαίο και αναπόσπαστο σύνολο. Τα κτήρια διέπονται από τις αρχές του μοντέρνου κινήματος και είναι διεθνώς γνωστά, συμπεριλαμβάνονται μάλιστα στον κατάλογο του DO.CO.MO.MO. με τα πιο σπουδαία δείγματα του μοντέρνου κινήματος.